Az autó fejlesztése során ezúttal azt is figyelembe vették, hogy egy autóval nemcsak versenypályára jár a tulajdonosa, hanem olykor városban is közlekedik vele.
Csak az egyik módosítás, hogy hátulra felhajtható üveg csomagtérfedél került, az utastér is kényelmesebb, a futómű pedig puhább lett.
Az 570GT továbbra is kétüléses, azaz a McLaren nem esett át a ló túlsó oldalára, de nem is vadonatúj fejlesztés. Az úgynevezett Sports Series sorozat legújabb tagja, amelybe az 570S és az 540C is tartozik. Az 570GT és az 570S front része egyenesen megegyezik.
Ugyanez vonatkozik a motorra is, a praktikusabb modellben is a 3,8 literes duplaturbós egység dolgozik hétfokozatú duplakuplungos váltóval párosítva, 570 lóerős teljesítménnyel. Százas tempóra 3,4 másodperc alatt gyorsul az 570GT, a 200-at 9,8 másodperc alatt éri el.