A Lexus ellopta a show-t Detroitban az amerikaiak elől

599145797 Horizontal
The Lexus LC500 has it's North American debut during the company's press conference at the 2016 North American International Auto Show in Detroit, Michigan, January 11, 2016. AFP PHOTO / GEOFF ROBINS / AFP / GEOFF ROBINS
Vágólapra másolva!
Eddig LF-LC tanulmányként ismerhettük azt az autót, amit ezután LC 500 néven meg is vásárolhatunk majd. A Detroiti Autószalonon debütált szériaváltozat V8-as szívómotort és rendkívül feltűnő formatervet kapott.
Vágólapra másolva!

Két autót is mutatott a közönségnek a Lexus, ebből az egyiket, az új LC 500 kupét hamarosan bárki megveheti. A kétajtós kupé formája mellett nem lehet elmenni, ugyanis rendkívül feltűnő jelenség, és nem csak a színe miatt. Az új LC a négy éve, szintén Detroitban bemutatott LF-LC kupé tanulmány szériaváltozata és szerencsére nem sokat finomítottak a formán.

Akio Toyoda, a Toyota vezérigazgatója leplezte le Detroitban a Lexus LC 500-ast Forrás: AFP/2016 Getty Images/Scott Olson

A márka védjegyének számító, homokóra alakú óriás-hűtőrács mellett az L-alakú LED menetfények, az apró fényszórók és az íves, éles vonalak miatt kizárt, hogy ezt az autót összetévesszük valamelyik német konkurenssel.

Nagy lelkesedéssel fogadták az autót Forrás: MTI/AP/Paul Sancya

A dögös forma alatt persze modern technika bújnak meg, az első légterelő például aktív, vagyis a sebességtől függően mozog, az elöl 245, hátul 275 mm széles gumik pedig 21 colos felniken feszülnek. Az LC 500 az első autó, amely a Lexus új, prémium hátsókerék-hajtású platformjára (GA-L) épül.

A nehéz motort annyira hátra építik be, hogy a tömegnek csak az 52 százaléka jut az első tengelyre Forrás: MTI/AP/Paul Sancya

A japánok nem adták még be a derekukat a turbókorszaknak, az LC 500 orrában az ismert, ötliteres szívó V8-as dolgozik. Bár a motornak alapból is vérpezsdítő hangja, a Lexus ezt még hangszórókból bejátszott szintetikus hanggal és a kipufogóba épített csappantyúkkal is fokozza.

A tetőt felárért üveg helyett szénszálból készítik Forrás: AFP/Geoff Robins

Teljesítményből persze nincs hiány, a 471 lóerő elegendő arra, hogy a kocsit 4,5 másodperc alatt százra gyorsítsa. Az erő egy tízfokozatú, egykuplungos, robotizált automatizált váltón jut a hátsó kerekekhez, a kompakt és könnyű szerkezet kapcsolási gyorsasága a Lexus szerint a duplakuplungos váltókéval összehasonlítható. A súlycsökkentés és jobb súlyelosztás érdekében az LC-ben nincs pótkerék, viszont az akkumulátort a csomagtérbe költöztették.

Digitális műszerfal és a Lexus legújabb infotainment rendszere várja a vezetőt Forrás: Lexus

Belül gyakorlatilag mindent Alcantara bőr borít, ezen felül némi fémbetétet használtak, az ajtókon pedig a különleges kialakítású kilincseket láthatunk.

21 colos kerekeken gördül, kátyús útra nem való Forrás: AFP/Geoff Robins

A Lexus másik detroiti újdonsága a hidrogénhajtású LF-FC tanulmány, amely az októberben bemutatott négyajtós luxuslimuzin új változata. A forma illeszkedik a Toyota luxusmárkájának jelenlegi irányzatába, bár a hűtőrács talán még a Lexushoz képest is kicsit túlzás.

Az LF-FC tanulmány a következő LS luxuslimuzint vetíti előre Forrás: MTI/AP/Paul Sancya

Külsejénél fontosabb a hidrogénüzem, melyhez kapcsolódóan azt is bejelentették, hogy 2020-ban jelenik meg az első ilyen rendszerű Lexus az utakon. Jelen formájában az LF-FC természetesen sosem kerül gyártásba, ám némi előzetest adhat a hamarosan új generációra váltó LS luxusautó jövőjéről.