Ferdinand Porsche csak kapkodna a levegő után

Porsche 911 Turbo S
Vágólapra másolva!
Több évtizedes múlttal a háta mögött a Porsche 911 igazi legenda a mai sportautók között. Persze rengeteget változott az idők folyamán, ám a forma még mindig emlékeztet az első generációra, és a gyár kitart a farmotoros elrendezés mellett. Most a modellsorozat ikonikus tagja, a Turbo újult meg.
Vágólapra másolva!

A Detroiti Autókiállításon debütált a faceliften átesett Porsche 911 két új utcai csúcsmodellje, a Turbo és Turbo S. Nehéz észrevenni a változtatásokat, mivel a mérnökök csak finomítottak a 991-es kódejelű, hetedik generációs sportkocsi alapjain. Megtartották ugyanakkor a legendás típusnevet, annak ellenére, hogy már a szerényebb teljesítményű Carrera modellek is turbómotort kaptak.

Szemből az új lökhárító tűnik fel, ebben átformálták a légbeömlő nyílásokat, valamint új a nappali menetfény LED-je is. A részleteket vizsgálva újak az ajtókilincsek, a hátsó lámpához is hozzányúltak, valamint más mintázatú a 20 colos könnyűfém felni.

Forrás: Porsche

Kicserélték a motorháztetőt, függőleges lett rajta a szellőzőrács, és átalakították a hátsó lökhárítót is, de Turbo védjegyként természetesen megmaradt a fix szárny. Belül sincsenek drasztikus újítások, egy új háromküllős sportkormány, illetve az azon lévő üzemmódváltó kapcsoló érkezett.

Megújították az ódivatúvá vált Porsche Communication Management multimédiás rendszert, valamint alapáron Bose hifi jár az autóhoz.

Szintén széria a Sport Chrono csomag,

melynek részeként a stopperórán és a rajtprogramon túl egy dedikált gombbal a legharapósabb üzemmódba kapcsolható a motor és a váltó, így a gyártó szerint 20 másodpercig optimális, könyörtelen gyorsulást kapunk.

Forrás: Porsche

Természetesen a motor sem maradhatott ki a változtatásokból, a 3,8 literes, duplaturbós hathengeresből még több erőt préseltek ki.

A változatlanul összkerekes Turbo változat mostantól 540, míg a Turbo S már 580 lóerős.

Aki ennél is vadabb 911-esre vágyik, kénytelen lesz kivárni a szokás szerint brutális GT2-t és GT3 RS-t (utóbbiból az elődmodell 620 lóerős volt, hátsókerék-hajtással).

Még a gyengébbik Turbo kivitelnél is csupán 3 másodpercig tart a 100-ra gyorsítás, de az S változat 2,9 másodpercével szinte csak a Bugatti és a Koenigsegg tartja a lépést. A 320 és 330 km/h-s végsebesség már kicsit szerényebb, de így sem lebecsülendő.

Forrás: Porsche

A bődületes erő ellenére az autó átlagfogyasztását 0,6 literrel sikerült csökkenteni, ezt a motorelektronika és a széria duplakulplungos automataváltó átprogramozásával sikerült elérni. Az új 911 Turbo és Turbo S kupé és kabrió kivitelben egyaránt január végétől már kapható, az ára Németországban 174 669 eurótól (kb. 54,2 millió forint) indul.