Sorban kapja a csapásokat a német gyártó, amióta kirobbant a dízelbotrány, nem nyugszik a levegő körülöttük. A négyhengeresek után jött a V6-os TDI-k ügye, miközben sok benzines modellekről is kiderült, hogy nem teljesíti a széndioxid-kibocsátási normákat.
Ezúttal nem közvetlenül a motorral van probléma, még csak nem is kifejezetten dízeleket érint, ám ez is olaj lehet a tűzre. Csütörtöki számában a Die Welt német lap azt közölte, a motorvezérlőn felül egy másik szoftver is hibásan működik a konszern autóiban. Ez a rendszer a fékenergia-visszanyerés.
Sok modern autóban használnak ilyen rekuperációs rendszert, amivel a lassításnál hasznosítják az autó mozgási energiáját, és töltik az akkumulátort. Ha ez a rendszer nem jól működik, és gyorsításkor vagy állandó temopónál nem kapcsolható le a generátor, akkor
valamelyest nő fogyasztás
és vele együtt a károsanyag-kibocsátás is.
Már a VW egyik szóvivője is elismerte a hiba létezését, tehát tudnak róla, de azt is sietett hozzátenni, hogy nem az összes modell és típus érintett az ügyben, hanem csak bizonyos járművek, de ennél konkrétabbat ő sem mondott.
A lap értesülése szerint a problémát már jelezték a dízelügy miatt felállított németországi vizsgálóbizottságnak és egyben fel is szólították a Volkswagent, hogy készüljön fel az ebben érintett autók visszahívására is. A probléma várhatóan komolyabb beavatkozások nélkül orvosolható, de az ügy még jobban alááshatja a márka egyébként is alaposan megrogyott imidzsét.