Az őszi párás, ködös reggelen alig látszott az előttem haladó Skoda 1000 MB hátsó lámpája, amikor a budakalászi körforgalomnál elsőbbséget adtunk a védett úton érkezőknek. Gyanús volt a patinásan megöregedett Csehszlovák paripa reggel nyolc körül, gondoltam, hogy az Oldboy Rallye-ra igyekszik. Türelemmel gurultam utána az áruház parkolójába, ahol – vasárnap lévén – vásárlók nem, de öreg négykerekűek már szép számmal sorakoztak.
Az első Oldboy Rallye-t (akkor még találkozónak hívták) Dusóczky Iván, a Főtaxi S.C. autós szakosztályvezetője (aki maga is raliversenyző volt) szervezte 1977-ben, a Skodával vitézkedő szakember
azért hozta létre ezt a sokak által kedvelt eseményt, hogy a raliért dolgozó háttéremberek is autózhassanak egy jót.
Persze nem elsősorban verseny volt, inkább egy lehetőség arra, hogy a raliért dolgozó csapat tagjai kikapcsolódjanak a mindennapi munkából.
Kezdetben évente, majd kétévente jöttek össze a taxisok, s Dusóczky Iván halála után is megrendezték a tradicionálisan a csodaszép pilisi utakon zajló futamot, de csak 1988-ig tartott a sorozat.
Az 1975-ben alapított Főtaxi S.C. autós szakágában az utóbbi években ismét aktív munka folyik,
több historic autóval versenyző páros is a csapatot erősíti, régóta gondolkodtak azon, hogyan lehetne újból életre hívni ezt az eseményt.
Idén dőlt el, hogy feltámasztják a patinás versenyt
Kacsári Balázs ismert martonvásári restaurátor és nem mellesleg historic versenyző, valamint Zsótér Bertalan, aki az egyik legaktívabb tagja a Főtaxis klubnak, idén nyáron döntötte el, hogy lesz újból Oldboy Rallye.
Az ősz közepi időpont rizikósnak tűnt, hiszen ilyenkor nem ritkán esős, hűvös az idő, de szerencsére most – a reggeli köd mellett - a napsütésé volt a főszerep. A depóban nyolc óra körül már hangos raliparipák mormogtak, több mint hatvan autó gurult be a parkolóba, ahol 1/100-as ügyességi verseny volt az első erőpróba.
Ezután a mezőny nekiiramodott a Pilisnek, Csobánka, Piliscsaba, Tinnye, Máriahalom, Lábatlan és Bajna is szerepelt az érintendő célpontok között.
Nem itinerrel, hanem úgynevezett útvonallap segítségével kellett tájékozódni (csak a kijelölt célpontok szerepelnek, az oda vezető út nem), azaz viszonylag szabadon dönthettek a sofőrök, hogy merre mennek.
A sok hetvenes-nyolcvanas évekből származó raliautón kívül régi és mai utcai autók is színesítették az Esztergomot és Dobogókőt is érintő mezőnyt, az autókra a kora délutáni befutó után még egy ügyességi verseny várt.
Az estét vacsorával és hangulatos díjkiosztóval zárták, mindenki remekül érezte magát. Képek, videók és eredmények a www.oldboyrali.hu oldalon.