Baj van a Renault és az Opel dízeljeivel is

Opel Mokka, Opel Insignia, tdci
Nagyon halk lett a dízelmotor
Vágólapra másolva!
Egy svájci egyetem vizsgálatai szerint a Renault Espace dízelmotorjának nitrogén-oxid-kibocsátása akár 25 szöröse is lehet a megengedett értéknek, amikor bemelegszik.Botrányos értékeket mértek az Opel Zafiránál is. 
Vágólapra másolva!

A Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet megbízásából az alkalmazott tudományok berni egyetemén (BFH) végeztek vizsgálatokat a Renault Espace 1,6 literes, az Euro 6-os szabványú dízel változatával. Összesen hat tesztet végeztek el, az erdeményeket pedig most hozták nyilvánosságra.

Forrás: Renault

Jürgen Resch, a DUH igazgatója kiemelte: azért végeztették el a svájci vizsgálatokat, mert a dízelmotoros Renault Espace valós károsanyag-kibocsátása más vizsgálatokon is ijesztő mértékű volt. "Ha az autó motorja nem hideg, hanem meleg volt, az összes tesztpados mérésen olyan mennyiségű káros anyagot bocsátott ki, amit még soha nem tapasztaltunk" - mondta Resch.

A berni laborvizsgálatokon az Espace nitrogén-oxid-kibocsátása 13-25-szörös mértékig haladta meg az engedélyezett, 80 milligramm/kilométer határértéket, így legrosszabb esetben kilométerenként 2,06 gramm nitrogén-oxiddal szennyezte a levegőt.

Forrás: Origo

"Az 1980-as évek vége, azaz az európai kibocsátási szabványok elfogadása óta nem láttunk ilyen magas szintet. Hihetetlen, ezeket korszerű autókmak ígérik, mégis ennyire szennyezik a levegőt, és nyugodtan közlekedhetnek az utakon" - fogalmazott Axel Friedrich közlekedési szakértő.

Más gyártókat is megvádoltak

A Volkswagen konszern szoftvercsalási botrányának kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe közölte: részletes információi vannak arról, hogy szinte minden német autógyártó, vagyis a Daimler, a BMW és az Opel is meghamisította dízelautók emissziós értékeit. A Daimler és a BMW azonnal visszautasította ezt az állítást.

Fotó: Balogh Bence [origo]

Egy hónapja a német környezetvédő civil szervezet a BHF vizsgálataira hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, az Opel Zafira 1.6 CDTI bizonyos helyzetekben akár 17-szeresen is átlépi a nitrogén-oxid-kibocsátási határértéket. Az Opel október végén tagadta a manipuláció vádjait, és a teszteredmények nyilvánosságra hozatalát követelte, eddig hasztalanul.

Megkeresésünkre a Renault magyarországi importőrje a következő gyári állásfoglalást közölte:

  • Az Espace teljesíti az európai előírásokat, ugyanúgy, mint a márka többi modellje.
  • Nem egyezik meg a Berni Egyetem mérési metódusa az európai szabványokkal. A svájci vizsgálat nem szolgál meggyőző eredményekkel, lényeges eltéréseket mutat az egyes tesztelési körülényekben, ezért további kiegészítő mérésekre van szükség.
  • A Renault szeretné pontosan megismerni a tesztelés részleteit, különösen annak tükrében, hogy az Euro 6-os autók nitrogén-oxid-kibocsátási vizsgálatán a német autóklub (ADAC) megfelelőnek tartotta a dízelmotoros Espace eredményeit.