Gőzerővel selejtezik a régi Ikarusokat

Ikarus Kaposvár
Vágólapra másolva!
Földgázüzemű MAN autóbuszok beszerzése mellett döntöttek Kaposváron, úgyhogy az utcaképet sokáig meghatározó régi Ikarus 200-asokat leselejzetik.
Vágólapra másolva!

Nemsokára CNG-s buszok jelennek meg Kaposváron, de nem ez lesz az egyetlen ilyen flotta Magyarországon: földgázos járművek feltűnnek többek közt Budapest, Zalaegerszeg és Szeged útjain is, és Miskolcra is ilyen járművek érkeznek.

Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Kaposvár új MAN járműveket szerez be, és egyúttal selejtezi járműparkja legrégebbi darabjait. Ezek, akárcsak az ország összes közlekedési társaságánál, Ikarus 200-asok, szóló (260-as típusjelzésű) és csuklós (280-as) kivitelben.

Mindegyikük padló alatti motoros, magas padlószinttel,

természetesen klíma nélkül és elhasználódott állapotban. A város teljes flottájában a buszok átlagosan 17 évesek és egyenként 800 ezer kilométert futottak, ezt a statisztikát természetesen rontják a régi 200-asok,

Az Ikarus 200-as típuscsalád a világ egyik legnagyobb, több mint 200 ezres darabszámban készített busztípusa, és 45 éve jelent meg sorozatgyártásban Finta László tervei alapján. Szellős utasterük és nagy ablakaik miatt panorámának is becézték őket egykor. Nem csak legyártani volt olcsó, de felújítani is, csuklós kivitele pedig a kormányzott hátsó tengely miatt igen fordulékony.

Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Mára a legtöbb 200-asban a régi szívódízlet

turbós Rába D10 motorra cserélték,

de természetesen ezekkel is messze el van maradva a környezetvédelmi normáktól. Nagy budapesti buszkörképünkből kiderült viszont, hogy átlagfogyasztás és megbízhatóság terén tartja a lépést sok új konstrukcióval.