Hamarosan modelloffenzívába kezd a Volvo, a kínai kézbe került vállalatnak így égető szüksége van a fejlesztések felgyorsítására. A már piacra került új XC90 után rövidesen bemutatkozik az S80 utódjaként megjelenő S90, illetve tervben van még az XC60 és a V40 leváltása is. Mindezek amellett, hogy óriási pénzeket emésztenek fel, időigényes tesztelési szakaszokon is átesnek.
A közúti és tesztpályás próbák végtelen sora azonban egy olyan, a német konkurensekhez mérten kicsinek számító vállalatnak óriási teher, ezért a fejlesztések felgyorsítása mellett döntöttek. Ehhez már be is szerezték a Vi-Grade nevű futómű-szimulációs rendszert, amivel élethűen reprodukálható például egy Nürburgringen teljesített kör.
Állítólag minden göröngyöt és kerékvetőt élethűen lehet érezni a méregdrága eszközben, a grafikája pedig döbbenetesen élethű. Az összes karosszérimozgást és zajt élethűen visszaadja, a kormány visszajelzéseitől kezdve minden paramétert aprólékosan lehet finomítani rajta.
Dr Peter Mertens, a cég kutatási és fejlesztési részlegének vezetője szerint az új eszköz garantálja, hogy a jövőbeni modelleket minden korábbi Volvónál nagyobb élmény lesz majd vezetni. Arról, hogy a szimulátor jól működik-e, részben a már jövőre piacra kerülő új S90 tesztelői és tulajdonosai mondanak ítéletet.
Hosszú évtizedek óta speciális pályákon, sivatagi hőségben, sarvkidéki fagyban ütik-vágják az autógyártók a prototípusokat, és óriási központokat rendeznek be a vizsgálatokhoz. Egyre több valós mérés helyét azonban újabban számítógépes szimulációk, vezérelt rázópadok és klímakamrák veszik át. A témáról bővebben az Így tesztelnek az autógyártók című cikkünkről olvashat bővebben.