Összetörték a pehelysúlyú Mazda MX-5-öt

mazda mx-5
A004_C001_082519
Vágólapra másolva!
A függelten Euro NCAP szervezet rendszeresen végigteszteli az újonnan megjelenő autókat, a több részből álló törésteszt eredményeiből alakul ki a végső minősítés. Most három, egészen eltérő modell járt a laboratóriumban.
Vágólapra másolva!
Mazda MX-5 Forrás: EuroNCAP

Egy sportos roadster, egy városi mini és egy kompakt SUV kapta meg az Euro NCAP legfrissebb értékeléseit. Közülük az utóbbi, a Hyundai Tucson lett a legjobb, hiszen maximális, ötcsillagos eredménnyel végzett. A front-, oldal és gyalogos teszteken is kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, utóbbi azért is jó hír, mert a SUV-ok magas orrkiképzése legtöbbször nem igazán gyalogosbarát.

Hyundai Tucson Forrás: EuroNCAP

Bár csak négy csillagot kapott, de a Mazda MX-5 is kiállta a próbákat, a gyalogos tesztnél kifejezetten magas pontszámokat gyűjtött be. Ugyanakkor a vezetéstámogató rendszerek tekintetében kissé hátrányban van, csak opciós a sebességlimiter, valamint a sávelhagyásra figyelmeztetés, de nagyobb baj, hogy felárért sincs automatikus vészfékező funkció.

Opel Karl Forrás: EuroNCAP

Végül harmadik autóként az Opel új aprósága, a Karl is megmérettette magát. Erre a típusra is csak négy csillagot adott a szervezet, többek között azért, mert meglepő módon a gyalogosgázolásban a jóval nagyobb Tucsonnál gyengébb eredményeket ért el. További pontokat vesztett a Karl a szerény biztonsági arzenállal, mivel nincs automata fékező, valamint sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, még opcióként sem.