Most a Continental jelentette be, hogy a botrányban érintett 1.6-os TDI-kbe olyan szoftvert szállított, amely nem ad lehetőséget az emissziós tesztek kicselezésére. Bár a Continental nem csalt, a legújabb mérések alapján az ő szoftverüket használó Volkswagenek sem felelnek meg a környezetvédelmi előírásoknak.
Ezért az EA 189 motorcsalád összes tagja is átesik majd egy szoftverfrissítésen, illetve a szervizek utólagosan beépítik majd a nitrogén-oxid kibocsátását szabályozó, AdBlue (karbamidoldatos) rendszert is.
Emellett szükség lesz még a befecskendező fúvókák cseréjére is.
Ez autónként közel 300 eurónyi (93 700 forint) költséget jelent a Volkswagennek az 1.6-os motorok esetén. Ezzel szemben a kétliteres járműveknél egy szoftverfrissítés is megoldja a problémát a gyártó szerint.
Ez utóbbival kapcsolatban azért még megoszlanak a vélemények, hiszen esélyes, hogy
az új szoftver miatt lomhábbak lesznek az autók,
illetve többletfogyasztással is számolni kell. Egyelőre felmérni is nehéz, hogy mekkora összegbe kerül majd a botrány a német gyártónak, hiszen hamarosan 11 millió autót kell kijavítaniuk.
Bár jelenleg még tartanak a vizsgálatok, a Credit Suisse svájci befektetési bank elemzése szerint a dízelügy akár 78 milliárd euróba (24 300 milliárd forint) is kerülhet a Volkswagennek, kártérítési perek sokaságával. Ami talán ennél is súlyosabb, az a márkára nézve óriási presztízsveszteség, ami akár a jövőbeni eladásokat is befolyásolhatja.
Mivel Magyarországon is népszerűek a Volkswagenek, ezért itthon is közel 30 ezer autó lehet érintett. Azok a tulajdonosok, akik az elmúlt években vásároltak dízelüzemű Volkswagent, hamarosan egy weboldalon ellenőrizhetik, hogy az ő autójuk érintett-e a botrányban.