A VW beismerte, nyolcmillió dízelt manipulált Európában

Wolfsburg VW Volkswagen
View of German auto giant Volkswagen (VW) historical manufacturing plant in Wolfsburg, northern Germany, on September 30, 2015. German auto giant Volkswagen shifted up a gear Wednesday in its plans to recall millions of cars fitted with pollution-cheating software as it boosted efforts to find the masterminds behind the scam. AFP PHOTO / JOHN MACDOUGALL
Vágólapra másolva!
A Volkswagen konszern szerint nyolcmillió dízel járműbe telepítették az emissziós értékeket manipuláló szoftvert az Európai Unióban. Ez derült ki abból a levélből, amit a VW a német törvényhozásnak küldött.
Vágólapra másolva!

Hosszas találgatások után végre kiderült, pontosan hány dízel autót kell visszahívni Európában szoftverfrissítésre, illetve egyes kiviteleknél utólagos AdBlue-rendszer beépítésre. A Reuters hírügynökség által idézett, október 2-i keltezésű levél szerint az ügyben 1,2-es, 1,6-os és 2,0 literes, EA189 dízelmotorral ellátott autók érintettek, összesen nyolcmillió darab az EU-ban.

Néhányan helytelenül cselekedtek

A Handelsblatt című üzleti lap írt először a levélről, amelyet a német alsóház közlekedési bizottságnak és a VW-gyáraknak otthont adó tartományoknak küldött el a konszern. Ebben bocsánatot kér a "néhány ember által elkövetett helytelen cselekedetért", és a tények teljes körű feltárását ígéri.

Forrás: AFP/John Macdougall

A VW korábbi közleménye szerint

világszerte 11 millió kocsi fut manipulált motorral.

Matthias Müller, a VW új vezérigazgatója kedden Wolfsburgban, a vállalat székhelyén találkozik a dolgozókkal, szerdán pedig eligazítást tájékoztatja a felügyelőbizottságot.

Ellentmondásos információk jelennek meg arról, hogy mennyibe kerül a visszahívás autónként. Hivatalos információk szerint 100 ezer forintból is megoldható az országúti nitrogén-oxid-kibocsátás javítása, de a Bloomberg akár 3 millió forintnyi költséget és autócseréket említ. A gyakorlat országonként eltér majd.