Kiderült, tényleg trezorként véd a Volvo terepjáró

Vágólapra másolva!
Kilenc új modell biztonságát tesztelte a mostani fordulóban Euro NCAP. Összességében jó eredmények születtek, csak kettő ért el közölük négycsillagos eredményt.
Vágólapra másolva!

Közzétette legújabb eredményeit az Euro NCAP. A szervezet ezúttal a Volvo XC90-et, az Audi Q7-et, a Ford S-Maxot, a Ford Galaxy-t, a Volkswagen Tourant, a Mazda CX-3-at, a Renault Kadjart, a Mitsubishi L200-at és egyedüli alacsony építésű személyautóként az alapos modellfrissítésen átesett Toyota Avensist vizsgálta meg.

Majdnem tökélyre csiszolták a Volvo XC90-et Forrás: EuroNCAP

Igazán rossz eredmény nem született, mindegyik típusban biztonságban érezhetjük magunkat, a gyártók kínosan ügyelnek arra, nehogy leszerepljenek és botrány pattanjon ki. A teszt győztese a Volvo XC90 lett, hiszen egyedüliként maximális,

100%-os értékelést szerzett a különböző vezetéstámogató rendszerekre.

Szintén kiemelkedően teljesített az ütközések során, a felnőtt utasok védelmére 97%-ot, míg a gyermekekére 87%-ot kapott, a magas orrkialakítása miatt azonban a gyalogosvédelemben csak 72%-ot ért el.

Még több asszisztenssel az Audi Q7 is tarolt volna Forrás: EuroNCAP

Az Audi Q7 is nagyjából hasonló eredményekkel zárt, a 94%-os felnőtt-, 88%-os gyermek- és 70%-os gyalogosvédelmi eredmények alapján kijelenthető, hogy a bent ülők a németek óriásában is biztonságban utaznak. Az igazi különbség a vezetéstámogató rendszerekben mutatkozott meg, itt csak 76%-ot ért el az ingolstadti SUV.

Alig van különbség a Ford egyterű ikermodelljei között Forrás: EuroNCAP

Büszke lehet a Ford is, a Galaxy és rokona, az S-Max is bezsebelte az öt csillagot. Mindkét modell 87%-os minősítést kapott a felnőttek és a gyerekek védelmére, míg a gyalogosokat 79%-ban óvják. Nem sikerült rosszul a vezetéstámogató rendszerek tesztje sem, itt 71%-ot szerzett a két egyterű.

A Volkswagen legújabb modellje, a Touran sem szégyenkezhet,

a 88%-os felnőtt-, a 89%-os gyermek- és a 71%-os gyalogosvédelmi pontok mellé egy 71%-os biztonságtechnikai eredményt gyűjtött be.

Épp a széria vezetőoldali térdlégzsák okozott sérülésveszélyt az Avensisben, amúgy biztonságos Forrás: EuroNCAP

Bár 2009-es megjelenésével a teszt legöregebb tagja az Avensis, a Toyota alaposan átdolgozott európai zászlóshajójának így sincs oka a szégyenkezésre. A felnőttek védelmére 93%-ot, míg a gyermekekére 85%-ot kapott, a gyalogosteszten pedig 78%-ot ért el. Vezetéstámogató asszisztensekből sincs hiány, a modell 81%-os eredménnyel zárta a tesztet.

A Kadjar egyetlen hibája: ráfutásos balesetnél nem véd eléggé a fejtámla ostorcsapás nyaksérülés ellen Forrás: EuroNCAP

A Nissan Qashqai-on alapuló Renault Kadjar a japán testvérhez hasonlóan végzett, az EuroNCAP szakemberei ugyanis 89%-os felnőtt, 81%-os gyermek és 74%-os gyalogosvédelmi eredményt adtak az autónak. Az aktív, vezetéstámogató technológiákra a Volkswagen Tourannal megegyező 71%-ot szerzett az új francia SUV.

Ahhoz képest, milyen pocsék eredményeket hoztak régen a pickupok, jól muzsikált az L200 Forrás: EuroNCAP

Nagyon úgy fest, hogy a fejlett, a közlekedést aktívan segítő rendszerek jelentik a kulcsot az öt csillaghoz, hiszen a Mazda CX-3 és a Mitsubishi L200 is emiatt maradt le a legjobb eredményről. A 64%-os asszisztens-értékelésük mellett jól végeztek a többi területen, a kompakt SUV 85%-os felnőtt-, 79%-os gyermek- és 84%-os gyalogosvédelmi eredménye ugyanis nem marad el az átlagtól.

Pontosan úgy, ahogy az L200-as értékelései sem, a pick-up 81%-ot gyűjtött a felnőtt védelem területén, míg a gyermekteszt során 84%-os értékelést kapott. Emellett nem számít rossznak a 76%-os gyalogosvédelmi eredmény sem, de a tesztelők megjegyezték: kicsit lassan fúvódott fel a légzsák, és a karambolban megrepedt a padlólemez.