Áramszedő nélkül is tudnak menni az új trolibuszok

Solaris-Skoda trolibusz
Budapest, 2015. augusztus 27. Új Solaris-Skoda trolibusz a jármű sajtóbemutatóján a BKV X. kerületi Zách utcai trolibuszgarázsában 2015. augusztus 27-én. Napokon belül megkezdődik a 36 új trolibusz tesztüzeme Budapesten, amelyek „önjáróak”, akár négy kilométert is meg tudnak tenni behúzott áramszedővel. Az alacsonypadlós járművek közül a csuklós trolikon 104, a szóló járműveken 64 ember utazhat egyszerre. MTI Fotó: Marjai János
Vágólapra másolva!
20 csuklós és 16 normál hosszúságú Skoda-Solaris tesztüzeme fog megkezdődni Budapesten, a buszok áramszedő nélkül is képesek megtenni 4 kilométert.
Vágólapra másolva!

A Budapesti villamos- és trolibusz-járműfejlesztés elnevezésű, európai uniós támogatásból megvalósuló 18 milliárd forintos projekt 108 új trolibusz vásárlására adott lehetőséget a fővárosnak. Ebből most 36 járművet vettek 5,7-5,8 milliárd forint értékben.

Forrás: MTI/Marjai János

Az alacsonypadlós járművek közül a csuklós trolikon 104, a szóló járműveken 64 ember utazhat egyszerre. Részben önjárók is a járművek, ami annyit jelent, hogy akár négy kilométert is meg tudnak tenni behúzott áramszedővel. Közlése szerint a típusengedély megvan, minden apróbb kis hibát kijavíttatnak a szállítóval, illetve a járművek megkapták az engedélyeket a közlekedési hatóságtól.

Forrás: MTI/Marjai János

A próbajárat alapvetően a 74-es trolivonalon közlekedik majd. A tesztüzem során kétezer kilométert kell az új járműveknek megtenniük, ötszáz kilométert hibamentesen kell tudniuk teljesíteniük.

Forrás: MTI/Marjai János

Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója szerint indokolt lenne változtatni a trolik vonalszámozásán. „1933-ban volt már troliközlekedés Budapesten, majd a második világháború után 1949-ben indították újra. A trolik számozása a 70-es számozástól kezdődik Sztálin akkori, 70 éves születésnapjához igazodva” - jegyezte meg.