308 lóerővel tombol a Peugeot 308

Vágólapra másolva!
Mindent kihoztak az 1.6-os turbós motorból, szuperszéles lett a karosszéria, alig több mint egy tonna a tömeg. Nem nehéz elképzelni, mit művelhet versenypályán a Peugeot 308 Cup. 
Vágólapra másolva!

Az idei Frankfurti Autószalonra nem hozott új modellt a Peugeot, ám ez nem jelenti azt, hogy semmivel sem készülnek a kiállításra. A 308 GTi-n alapuló, várhatóan a gyártó márkakupáin feltűnő, az RCZ-t váltó Cup már első látásra is igen agresszív. Mindezt főleg a karosszéria kiszélesítésésével érték el, a francia kompakt így már 1,91 méter széles, plusz porig ültették és szárnyakat szereltek rá.

Forrás: Peugeot

Persze a külsőségek főleg a nézőknek szólnak majd, a pilótákat a nagyobb leszorítóerő és persze az1,6 literes, a sima GTI-nél 38 lóerővel erősebb motorja érdekli majd. Manuális helyett egy hatfokozatú, duplakuplungos váltó került a típusba, amit a sofőr a kormányról kapcsolhat.

Versenyautóhoz illően bukócső is került a kocsiba.

A jó irányíthatóságot a 18”-es kerekekre és az első lökhárító alatt elhelyezett karbon légterelőre bízták, ez utóbbi a hátsó, WTCC ihletésű szárnnyal együtt stabilan az úton tartja majd a fenevadat.

Forrás: Peugeot

A Peugeot egyelőre nem árulta el, hogy 100 km/órára mennyi idő alatt gyorsul fel álló helyzetből az újdonság, ám az 1050 kg-os önsúly valószínűsíti, hogy nem tart hosszú ideig. A 308 GTi Cup első példányait 2015 végén szállítja le a gyár.