Traffipaxerdőt telepítettek az alagútba

Petuel alagút, München, Münich, Petuel Tunnel, Tunnel Ring München Nachtfahrt Neon Petuelrin
driving through Petuel Tunnel in Munich
Vágólapra másolva!
Átadták Németország legszigorúbban ellenőrzött útszakaszát: az új müncheni alagútba átlagosan 66 méterenként sebességmérőket telepítettek.
Vágólapra másolva!

Július végén nagy ünnepség kíséretében átadták München legújabb városi alagútjait, de lehet, hogy heteken belül lefagy a mosoly az arrajáró autósok arcáról.

A két kilométeres szakaszon ugyanis 30 traffipaxot állítottak üzembe,

ami ellen a Mobil in Deutschland autóklub hevesen tiltakozik, mondván, a kameraerdővel nem a balesetmegelőzés a cél, hanem a pénzbehajtás.

Forrás: Picture-Alliance/AFP/Reinhard Kungel

Amúgy a másfél kilométeres Luise-Kiesselbach-Tunnel és a hozzá kapcsolódó 620 méteres Heckenstallertunnel az elmúlt évek egyik legnagyobb építkezése volt Münchenben, közel 400 millió eurót ölt bele a város és a bajor szövetségi állam. Az volt a fejlesztés célja, hogy élhetőbbé tegye a környéket,

a jövőben napi 120 ezer járművet lehet így a föld alá terelni,

míg a felszínen csak 40 ezer marad.

Még tovább csökken a forgalom, amikor további két év munkával tovább szűkítik a fenti utakat, parkosítanak és fasort telepítenek. Ezzel töredékére csökken a korábban a környéken lakók életét pokollá tevő városi autópálya zaj- és szmogterhelése. 1996 óta ez már a Mittlere Ring (középső körgyűrű) harmadik új alagútja.

Forrás: Origo

Először a Petueltunnel készült el 2002-ben, eredetileg még sebességmérők nélkül, de tavaly két-két darabot felszereltek menetirányonként. A 2009-ben átadott Richard-Strauss-Tunnel falaira a városüzemeltetők már eleve felszereltettek 24 darab traffipaxot, de a német rekorderré most egyértelműen az új Luise-Kiesselbach-Tunnel lépett elő. Ezt az arrajáró magyar autósoknak sem árt számításba venni, mert egyre hatékonyabban kezdik behajtani a külföldi bírságokat.