Egy UAZ-t is megszégyeníthet a francia pókautó

pókautó
Vágólapra másolva!
Teljesen új koncepció alapján készült az ingaüléses, padlólemez nélküli villanyterepjáró, és egészen extrém terepviszonyok között boldogul. Persze kell viszont hozzá némi bátorság, mert a fedett karosszéria is kimaradt belőle.
Vágólapra másolva!

Leginkább egy négylábú pókhoz hasonlít a különös szerkezet, tárgyilagosan nézve pedig az autók, a quadok és az elektromos kerékpárok határmezsgyéjén mozog. Aki a videó alapján méregdrága giroszkópokra vagy szenzorokra tippel, téved, az inga effektust használták ki ügyesen a tervezők.

Forrás: Swincar

A sofőr egy csuklós fémvázra szerelt ülésben foglal helyet, ajtó, szélvédő és tető sincs, van viszont bukókeret, és kötelező a bukósisak. Terepjáráskor a vezetőülés mindig vízszintes, kanyarodáskor pedig a motorokhoz hasonlóan befelé dől, négy kormányzott kerekével hihetetlenül fordulékony gép.

Bár a Swincar egy normál terepjáróhoz képest egészen apró és filigrán, simán megbírkózik a különleges útviszonyokkal, legyen az vizesárok, kisebb szikla vagy patakmeder.

A különös jármű hajtásáról a négy kerékagyba épített egy-egy villanymotor gondoskodik,

a speciális, csuklós felfüggesztések teljesen újraértelmezik a rugóutak fogalmát - akár négy nyomon is képes járni.

A Mecancroc által készített koncepciónál gondoltak arra is, hogy az agyakon a vékonyka gumival együtt könnyen cserélhetők legyenek a kerekek, illetve más elemek is rászerelhetők, mint a síléc és lánctalp, így télen sem kell nélkülöznünk. Hóban és jégben használva persze jól jönne azért valami felépítmény, és a teljesítményre, illtve a hatótávra is nagyon kíváncsiak lennénk.