Csőrös csoda lett az új Kamaz

Kamaz Dakar
Vágólapra másolva!
Akkora motort építettek a jövő évi dakaros versenykamionba, hogy kénytelenek voltak új fülkét is keríteni hozzá.
Vágólapra másolva!

A Dakar-ralin a kamionok kategóriájában az elmúlt 10 évben 8-szor győzedelmeskedtek az orosz gyártó által épített járművek, ezért nyilván a 2016-os futamban is az első hely lesz a cél a Red Bull által támogatott csapatnak. A régi alvázra egy vadonatúj gépet raktak össze, aminek egyik fő újdonsága a csőrős vezetőfülke.

Forrás: Kamaz

Erre azért volt szükség, mert az új, Caterpillar blokkra épülő 12,5 literes motor annyira nagy, hogy nem fért volna el a jól ismert régi fülke alatt. Jelen stádiumában 980 lóerővel és 4000 Nm(!) nyomatékkal gazdálkodhatnak a sofőrök, azonban ezt még saját fejlesztésű turbókkal szeretnék megspékelni, a januári Dakar-ralin így a tervek szerint már bőven 1000 lóerő fölött járnak majd.

Forrás: Kamaz

A homokos talajon különösen fontos súlyelosztás javult a fülkeváltással: 45-55 százalék lett az első és hátsó tengely között. A csőrös fülke mellesleg a Mercedes Zetrosról származik, amire az a magyarázat, hogy a Daimler is a Kamaz résztulajdonosa.