Maguktól segítséget hívnak az autók, ha baleset történik

autó segélyhívó
Vágólapra másolva!
A gyártóknak 2018. március 31-től minden új személyautót és kishaszonjárművet fel kell szerelniük olyan fedélzeti segélyhívóval, amely a jármű balesete esetén automatikusan értesíti a mentőket.
Vágólapra másolva!

Az Európai Parlament kedden döntött az e-segélyhívó bevezetéséről, a rendszer a becslések szerint akár tíz százalékkal is csökkentheti a halálos áldozatok számát.

A fedélzeti automatikus e-segélyhívó rendszer súlyos közúti baleset esetén a 112-es segélyhívó számon értesíti a mentőket. A mentők az információk alapján azonnal be tudják azonosítani a szükséges segítség jellegét, így hamarabb a helyszínre érhetnek.

A képviselők megerősítették a jogszabály azon részeit, amelyek megakadályozzák, hogy az e-segélyhívóval felszerelt járművek baleset előtti mozgása visszakövethető legyen. Az új szabályok szerint az automatikus adattovábbítás során csak a legszükségesebb információkat küldi el a rendszer, például a jármű és az üzemanyag típusát, a baleset idejét és pontos helyét, illetve az utasok számát.

Forrás: PSA

A szabályok értelmében a sürgősségi segélyszolgáltatók vagy partnereik által összegyűjtött adatok az érintett kifejezett előzetes jóváhagyása nélkül nem adhatók tovább harmadik félnek. A gyártóknak az összegyűjtött adatok teljes törölhetőségét is lehetővé kell tenniük.

Az Európai Bizottság három évvel a rendszer elindulását követően felméri, hogy más járművekben - például városi és távolsági buszokban, kamionokban - is indokolt-e a technológia kötelezővé tétele. A tagállamoknak egy 2014 végén hatályba lépett jogszabály értelmében 2017. október elsejéig kell kiépíteniük a rendszer működéséhez szükséges infrastruktúrát.

Amerikában tavaly ősztől kötelező minden új autóba fekete dobozt beépíteni, ami segíthet megérteni a balesetek okait, és nem mellékesen aranybánya a hatóságoknak vagy a biztosítóknak. Erről a témáról itt írtunk bővebben.