Nem bomlik fel a Renault és a Nissan házassága

Renault Mégane
Renault CEO Carlos Ghosn presents the new Renault Megane car at the 66th IAA auto show in Frankfurt am Main, western Germany, on September 15, 2015. AFP PHOTO / DANIEL ROLAND
Vágólapra másolva!
Az elmúlt hetekben vitákból hangos együttműködésben minden a megszokott kerékvágásban megy tovább, miután kompromisszumos megállapodás született. Ez korlátozza a Renault ellenőrzését a kétszer akkora japán gyártó felett.
Vágólapra másolva!

"Túlléptünk a dolgon (...) partnerként dolgozunk tovább a szinergikus előnyök kiaknázásán, mint két különálló, saját autonómiával és vezetési struktúrával rendelkező vállalat" - jelentette ki kedden a Nissan központjában kedden Carlos Ghosn, aki egy személyben tölti be a Nissan és a Renault vezérigazgatói posztját.

A francia államnak a Renault irányításában megnövekedett súlya miatt a Renault és a Nissan között az elmúlt nyolc hónap folyamán egyre elmérgesedő viszályt a múlt hét pénteken sikerült elsimítani egy kompromisszumos megállapodással, ami korlátozhatja a Renault ellenőrzését a Nissan felett.

Forrás: Renault

Múlt péntek óta mindkét autógyár részvényének az árfolyama gyengült, mivel a megállapodás piaci elemzők szerint nem ment elég messzire. "Tisztában vagyunk vele, hogy a piacok többet, a két vállalat egyesülését várják" - mondta Carlos Ghosn kedden Yokohamában. "A megállapodás azonban nem csak a piacról, hanem sokkal inkább a két cég fenntartható együttműködésről szól" - fejtette ki.

- tette hozzá.

Forrás: AFP/Daniel Roland

"Az összeolvadás előkészítése helyett a Renault és a Nissan a szinergikus működési előnyök kiaknázására helyezi a hangsúlyt, fokozza a beszerzési, gyártási és tervezési folyamatok integrálása terén eddig kifejtett erőfeszítéseit" - jelentette be Carlos Ghosn, megjegyezve, hogy mindkét vállalat érdekeit a vezérigazgatói poszt szétválasztása szolgálná legjobban.

A Renault és a Nissan 1999 óta folytat kölcsönös részvénytulajdonlással megpecsételt technológiai együttműködést.

A Renault 43,3 százalékos szavazó Nissan-részesedéssel rendelkezik,

a Nissan pedig 15 százalékos nem szavazó Renault-részesedéssel.

A két vállalat az együttműködés kezdetén még nagyjából egyenlő nagyságrendet képviselt, bár akkor a Renault mentette meg a Nissant a pénzügyi összeomlástól. Azóta azonban

a Nissan már közel kétszer annyi autót értékesít, mint a Renault.

A pénteki megállapodásban a Nissan lehetőséget kapott Renault-pakettjének növelésére arra az esetre, ha úgy találná, hogy a francia kormány a Renault részvényeseként beavatkozik az ügyeibe.