Közel 30 millióért is lehet új Opel Astrát venni

Opel Astra TCR
Vágólapra másolva!
Apró szépséghiba, hogy a 330 lóerős TCR-t csak versenypályán lehet használni.
Vágólapra másolva!

Alig egy hónapja mutatkozott be az új Astra, de az Opel már a versenyváltozatról is lerántotta a leplet. Az Astra TCR-t ügyfélcsapatok számára fejlesztették ki, akik vagy a nemzetközi és regionális TCR (Touring Car Racing) bajnokságokban, vagy a német VLN (hosszútávú) bajnokság futamain használhatják majd.

Forrás: Opel

Mivel az új Astrából még nem létezik háromajtós kivitel, a versenyautót is az ötajtós változatból alakították ki, de a tömege így is csak 1,2 tonna. Egy kétliteres, 330 lóerős turbómotor hajtja az első kerekeket egy hatfokozatú, kormányról kapcsolható szekvenciális váltón keresztül, amely automatikus gázfröccsökkel is segíti a pilóta dolgát a visszaváltásoknál.

Forrás: Opel

Elöl 378, hátul 265 mm átmérőjű féktárcsák gondoskodnak a megfelelő fékerőről, amelynek elosztását az első és a hátsó tengely között a vezető az utastérben elhelyezett kapcsolón állíthatja. A fékekkel dolgozó elektronikai segédek, mint például a blokkolásgátló és menetstabilizáló nem kerültek be az autóba, mert a TCR szabályok tiltják a használatukat.

Forrás: Opel

Az első versenyautókat jövő februárban szállítják ki a csapatoknak, a versenygép ára adók és pótalkatrészek nélkül is 95 ezer euró, vagyis több mint 29 millió forint.