Egyedüli magyar indulóként a Kecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Karának (GAMF) autója, a Megalux nevezett be a világversenyre. A World Solar Car Challenge mezőnye vasránap rajtolt el Darwinból, a befutó október 25-én lesz Adelaide-nél.
Bő 3000 kilométeres a kontinenst átszelő verseny, az útvonala hosszan vezet sivatagokon is. Jól jelzi a nehézségét, hogy 2013-ban 33 indulóból csak 10 ért célba. A főiskolai csapatot Kutasi Zoltán tanszékvezető mérnök vezeti, fő céljuk az, hogy a saját építésű Megalux probléma nélkül célba érjen. Kizárólag napenergiával, illetve a kinetikus energia visszanyerésével kell megtenni a teljes távot.
Ebből a cikkünkből megtudhatja, hogy a versenygépek világától elszakadva, a civil autózásban mire lehet használni a fényenergiát, sőt, a gyártók szolártetői mellett egy utólagos napelembeépítéssel foglalkozó céget is megismerhet.