Az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottság ülésén a Magyar Közút kezdeményezésére megállapodás született arról, hogy a munkaterületeken - az ott dolgozók védelmében - a rendőrség
kiemelten ellenőrzi a sebességhatárok betartását.
Emellett nagy figyelmet fordít a gyorsforgalmi utakon érvényes szabályok, többek között a jobbra tartási kötelezettség betartására.
A közlekedésrendészeti ellenőrzések 2015. október 20-tól egy hónapon át tartanak majd az útépítéseknél. Fontos tudni, hogy
ezek a Magyar Közút kezelésében álló, tehát nem önkormányzati utakra vonatkoznak
(így Budapest teljes területe kiesik az ellenőrzésből). Ugyanez érvényes a koncessziós autópályákra is, ilyen például az M6-os és az M5-ös autópálya legtöbb szakasza.
Traffipaxozni természetesen nem fix, hanem hordozható kamerákkal fognak a rendőrök, tehát
nem lesz Traffic Controll előrejelző tábla az ellenőrzéseknél,
viszont a rendőrség honlapján napi bontásban lehet tájékozódni a mérési helyekről. A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy útépítéseknél nem számítanak az autósok sebeségmérésre, július végén például egy dán útépítés 50-es táblájához kitett traffipax hat óra alatt 4 millió koronás (166 millió forintos) rekordbírságot hozott.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. adatai szerint 2012 és 2014 között 16 olyan baleset történt, amikor közúti munkaterületeken dolgozók megsérültek (összesen 24-en), egy dolgozó pedig életét vesztette. Idén szeptember 1-jéig
négy személyi sérüléses baleset volt az útépítéseknél,
a közútkezelő egy munkatársa meghalt, hét alkalmazott pedig betegállományba került.
A karambolokban a személyi sérülések mellett jelentős anyagi kár is keletkezett, húsz munkaeszköz megrongálódott, közöttük kisteherautók, kombinált gépek, teherautók és ütközésienergia-elnyelő szerkezetek.