Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Németországban kivágnák az útmenti fákat

autóbaleset, fának ütköző autó, baleset, összetört jármű rendőrautó terepjáró, személygépkocsi
Szegvár, 2014. március 23. Összetört terepjáró személygépkocsi a Csongrád megyei Szegvár határában a 4521-es számú úton 2014. március 23-án. Az autó két fának is nekiütközött. A terepjáróban csak a harminc év körüli sofőr utazott, őt a mentők eszméletlen állapotban, súlyos sérülésekkel a szentesi kórházba vitték.
Vágólapra másolva!
A Német Közlekedésbiztonsági Tanács azt javasolja, hogy számolják fel fasorokat, mert csapdát jelentenek balesetnél. Szerintük évente több mint 500 halálesetet és 4000 súlyos sérülést lehetne így megelőzni, de a környezetvédők kézzel-lábbal tiltakoznak az ötlet ellen.
Vágólapra másolva!
Forrás: MTI/Donka Ferenc

Németországban heves vitákat váltott ki egy szakmai javaslat arról, hogy vágják ki az út mentén lévő öreg fákat. A Német Közlekedésbiztonsági Tanács (DFR) arra próbál rámutatni, hogy az országutakon 2013-ban történt halálos balesetek legalább negyedénél kimutatható, hogy a fa fontos szerepet játszott a végkifejletben. A Tanácsnak tagja többek között a szövetségi és több tartományi közlekedési minisztérium is tagja, illetve jó néhány biztosítótársaság is.

Forrás: MTI/H. Szabó Sándor

Javaslatukban azt kérik, hogy a kidőlt, illetve elpusztult fák kivágása után ne ültessenek a helyükre másikakat, mert szerintük pár éven belül azok is halálos közlekedési akadállyá nőnek. A környezetvédők szerint ugyanakkor a régi vagy beteg fák kontroll nélküli kivágása súlyos beavatkozás a tájképbe. A Környezet- és Tájvédelmi Szövetség elnöke szerint nem a láncfűrész a probléma megoldása, hanem a közlekedési kultúra javítása, és emlékeztetet a növények zaj- és porfelfogó hatására is.

Forrás: Dekra

Svédországban végzett töréstesztek szerint egy fának ütközés már 70 kilométeres sebességnél is halállal végződhet. A DFR azt javasolja, hogy a fákat az úttól távolabb ültessék, és biztonsági korlátokkal válasszák el az autóktól. Ugyanakkor Sven Rademacher, a Tanács szóvivője elismerte, hogy ha mindenki az előírt sebességgel közlekedne, szabályosan előzne, illetve nem lenne alkohol vagy más bódító szer hatása alatt, akkor nem jelentenének veszélyt az útmenti fák sem.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről