Lecserélik a KRESZ-vizsga összes kérdését

figyelmeztető tábla forgalom FOTÓ ÁLTALÁNOS KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY közlekedési tábla KRESZ tábla személyautó teherautó út Győr, kresz Az M85-ös  gyorsforgalmi út építésére figyelmeztető táblák Győr közelében 2014. szept
Győr, 2014. szeptember 26. Az M85-ös gyorsforgalmi út építésére figyelmeztető táblák Győr közelében 2014. szeptember 25-én. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 450 milliárd forintos infrastrukturális programjának részeként valósul meg az M85 gyorsforgalmi út kiépítése. Az M85-ös gyorsforgalmi út Győr-Csorna közötti, 38 kilométer hosszú, 2x2 sávos szakasza, amely új nyomvonalon épül, 2015 nyarára készül el. MTI Fotó: Krizsán Csaba
Vágólapra másolva!
Januártól minden kategóriában megváltoztatja a közúti járművezető-képzésben alkalmazott elméleti vizsgakérdéseket a Nemzeti Közlekedési Hatóság. A vizsgaszünet után azonnal az új kérdések jönnek.
Vágólapra másolva!

A közlekedési hatósághoz is eljutottak azoknak a szakértőknek a kritikái, akik szerint a magyar KRESZ-vizsga jelenleg csak egy papírfecni, ezért januártól minden kategóriában új kérdéseket vezet be a szervezet. Az átalakítást az eddigi KRESZ-vizsgakérdések mennyisége és minősége egyaránt indokolta, a változtatástól felkészültebb járművezetőket várnak.

Modernebb grafikák az új kérdésekben Forrás: NKH

A hatóság célja, hogy a kérdésadatbázis jelentős bővítésével a tanulók sokkal inkább rákényszerüljenek az elméleti ismeretek, ezen belül is főként a KRESZ szabályainak tényleges elsajátítására. Az új kérdésbankban nemcsak több kérdés van, hanem azok minősége is javul: az elavult, több évtizedes kérdésrendszert naprakész technológiákat is figyelembe vevő adatbázis váltja fel.

Azonnal hatályba lép

A megújított vizsgarendszer a bejelentést követően azonnal hatályba lép, nincs több vizsga a régi kérdésekkel. Január 12-ig eleve vizsgaszünet van, utána azonnal az új kérdésekkel találkozhatnak a vizsgázók.

Mi a sorrend? Forrás: NKH

Átállásra a hatóság szerint nincs szükség, mert az elméleti képzés előírt tananyaga, a vizsga követelményrendszere, a számítógépes vizsgáztatási rendszer, a kérdések megjelenítése, száma és pontozása, valamint a megoldásra rendelkezésre álló idő a vizsgán nem változik.

2015 első vizsgázói már dobhatják is el a közkézen forgó kérdésgyűjteményeket Forrás: NKH

Az új kérdések kompatibilisek a jelenlegi számítógépes elméleti vizsgarendszerrel (SZEV), így az átállás nem jár plusz költséggel, és nem igényel hosszú adaptálási időt. Az újítások mindhárom fő vizsgatárgyra kiterjednek (a tehergépkocsik és a nehéz pótkocsis járműszerelvények vezetői a Közlekedési alapismereteken kívül Szerkezeti és üzemeltetési alapismeretek, és egyes esetekben Munkavédelem, tűzvédelem, szállítás tárgyakból is vizsgáznak).

Négyszer több kérdés

Kikerültek az adatbázisból az elavult kérdések, amelyeknek helyét a műszaki témakörökben a korszerű technikai megoldásokra vonatkozó kérdések veszik át (pl. menetstabilizáló rendszer, kipufogógáz-tisztító berendezések, korszerű elektromos és világítástechnikai eszközök stb.).

Ezek a képek búcsúznak Forrás: NKH

Az alapkérdések tekintetében az eddiginél négyszer több kérdésből áll az adatbázis, a variációs lehetőségeknek köszönhetően pedig összességében mintegy tízszer több kérdés felbukkanásával lehet számolni a vizsgákon. A kérdésadatbázis betekintésre ingyenesen, nyilvánosan hozzáférhető lesz az NKH honlapján, ezzel segítve a vizsgázók felkészülését, illetve felkészíthetőségét.