Lemossa riválisait a Porsche Macan

Vágólapra másolva!
Közel négyszáz lóerős lehet a BMW X3 és az Audi Q5 riválisának szánt Porsche szabadidő-autó csúcsváltozata. A jövőre megjelenő Macan nevű modell egy vadonatúj fejlesztésű duplaturbós V6-os motort kap, de lesznek négyhengeres erőforrások is a kínálatban, amire jó pár éve nem volt példa a Porsche történetében.
Vágólapra másolva!

A brit Autocar információ szerint a Porsche jövőre megjelenő Macan nevű szabadidő-autójának csúcsváltozata egy teljesen új fejlesztésű, háromliteres, V6-os, duplaturbós benzinmotort fog kapni 370 lóerő körüli teljesítménnyel, ami azt jelenti, hogy jóval erősebb lesz, mint a közvetlen konkurensei (Audi Q5, BMW X3, Range Rover Evoque). Alapesetben a 911-esben debütált hétfokozatú kéziváltó jár majd a Macanhoz, de némi felárért természetesen elérhető lesz az ugyancsak hétfokozatú, duplakuplungos automata is.

Az 1,89 méter széles 4,6 méter hosszú Macan (21 centivel rövidebb, mint a Cayenne) a Volkswagen-csoport új, MLB nevű moduláris padlólemezére épül, amely természetesen alkalmas az összkerék-meghajtás beépítésére. Az eddig kiszivárgott információk szerint a hosszában beépített motor ereje egy - az Auditól átvett, de a Porsche által továbbfejlesztett - hajtásláncon keresztül jut el mind a négy kerékig. Az új modell hajtásláncát jelenleg is javában tesztelik átalakított Audi Q5-ösökben és Cayenne-ekben.

"Még magunk is meglepődtünk, hogy milyen jó vezetni a prototípusokat" - mondta Wolfgang Hatz a Porsche fejlesztési főnöke, aki szerint a Macan lesz a kategóriájának legsportosabb tagja. Ez természetesen csak akkor lesz majd igaz, ha valaki a legdrágább Turbo változatot veszi meg és még nem kevés pénzt elkölt az állítható futóműre, differenciálművekre és egyéb sportos nyalánkságokra, ugyanis a Macan jóval szerényebb teljesítményű motorokkal is rendelhető lesz. Eddig ugyan hivatalosan nem erősítették meg, de a kínálatban lesz több négyhengeres, kétliteres, motor is, amire jó pár éve nem volt példa a Porsche történetében. A benzines állítólag 220 lóerős lesz, míg az ugyancsak kétliteres dízelből 190 lóerőt hoznak ki. A négyhengeres motorok és a duplaturbós erőforrás közötti űrt egy szintén V6-os, 3,6 literes szívómotor tölti be, állítólag ez lesz majd a benzines S változat. Természetesen a modell megjelenése után folyamatosan bővítik majd a motorpalettát, lesz hibrid változat is (a Q5 hibridből ismert hajtáslánccal) és érkezik egy erősebb, háromliteres dízel is, ami a Panamerából lehet ismerős.
Az ötajtós Macan jövő ősszel állítólag már a kereskedésekben lesz, így vele együtt ötre nő a Porsche kínálata. Az új modell a Porsche lipcsei gyárában készül majd, egy szerelősoron a Cayenne-el és a Panamerával.