Újra élményautót gyárt a Toyota

Toyota GT 86
Vágólapra másolva!
A tavalyi év legjobban várt sportautóját, a Toyota GT 86-ot élőben is megcsodálhattuk. A hátsókerék-hajtású modell erős szívómotort, mutatós karosszériát kapott, és visszatért a kvarcóra. Az ára magasabb, mint ígérték.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Lent a híres, 1968-as 2000 GT. Kétliteres, hathengeres motorja 150 lóerős volt, ez 220 km/órás végsebességhez volt elég, és 8,6 másodperces gyorsuláshoz. Kerekei magnéziumból voltak, mindössze 337 darab készült

Micsoda megkönnyebbülés! A japán autógyártás él, és a kupé műfaj sem csak emlék. Végre itt a Toyota-Subaru koprodukcióban készült, olcsó hátsókerekes sportkocsi, a GT-86 vagy BRZ. Nem túl szép, de egy igazi japán autót nem is a szépségéért szeretünk, hanem azért, ami benne van. Az pedig egy négyhengeres, kétliteres, 7000-es fordulaton 200 lóerős teljesítményre képes bokszermotor, amely végre ismét a hátsó kerekeket hajtja. Nincs benne semmi felesleges cicoma vagy csilli-villi extra. A GT-86 csak egy vezetőbarát gép, nem több, de ez elég a boldogsághoz.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
A korábbi tanulmányok bátrabb formát ígértek, de úgyis a vezethetőség számít

Szellemi elődje, a Corolla AE86, a Hacsiroku sem volt valami különleges, talán ezért is inkább egy másik kupét, a 2000 GT-t állították mellé.

Élőben a GT¬-86 egy helyes kis kupé, nem a topmenedzserek, hanem a sportautó-rajongók álma. Belül sem kényeztet mással, mint jó vezetési pozícióval, sportos üléssel, kis kormánnyal és egy olyan fantasztikus kapcsolási érzetet adó váltóval, amilyen csak a Mazda MX-5-nek van.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
6,9 másodperc alatt gyorsul fel százra

Nem akar prémiumnak tűnni, az anyagokat nem a Lexus polcáról válogatták, de maguk a formák is olyan egyszerűek, hogy nem is hiányzik semmi. Az összeszerelési minőség példás, ami sokkal fontosabb, és van még valami, ami Gulyás Péter kollégámmal végképp meggyőzött minket arról, hogy jó helyen járunk: a szent kvarcóra, minden igaz japán autó védjegye, a hosszú boldog együttélés korszakának emléke. Ha ez benne van, akkor talán megint ugyanazt a japán örökautót kapjuk, mint néhány évtizeddel ezelőtt. Már csak az a kérdés, hogy mennyiért?

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Tökéletes a mély üléshelyzet, a váltó minden képzeletet felülmúl, megmaradt a "szent" kvarcóra

Hiába ígérték, hogy olcsó lesz, mostanában annyi bajuk volt a japánoknak, hogy sajnos kénytelenek lesznek 30 ezer euró környékén adni, ami elég sok pénz, kategóriájában mégis olcsónak mondható. Már csak vezetni kéne, de hamarosan arra is sort kerítünk.