Leszerepelt a törésteszten a Toyota Urban Cruiser

Vágólapra másolva!
Legutóbbi tesztsorozatán összesen 12 autót tört össze a független Euro NCAP, amely csak közepes minősítést adott a Toyota Urban Cruisernek. A japánok vitatják a teszt hitelességét.
Vágólapra másolva!

Az Opel Astra és a Chevrolet Cruze mellett további tíz modellt tört össze legutóbbi tesztsorozatán az Euro NCAP. Széles körből merítettek a szakemberek, hiszen kompakt modell, szabadidő-autó és kupé is volt a tesztalanyok között, a már említettek mellett a BMW X1, a Chevrolet Spark, a Citroën DS3, az Infiniti FX, a Mazda3, a Mercedes E osztály és GLK, a Peugeot 5008, a Toyota Urban Cruiser és a Volkswagen Scirocco kapott minősítést.

Mindössze egy meglepetést hozott a teszt, igaz, az nagyot szólt: a Toyota Urban Cruisere mindössze három csillagot kapott a maximális ötből, pedig a japán gyár élenjáró a biztonsági fejlesztésekben. Az utascella merevségébe nem lehetett belekötni, ellenben a műanyagok komoly sérüléseket okoztak a tesztbábú lábán és térdén frontális ütközés esetén. Oldalirányú ütközésnél a légzsákok nem tudják megakadályozni, hogy a fej a karosszériának csapódjon, felnőttvédelemre így mindössze 58 százalékot kapott az autó.

Rögtön az eredményhirdetés után közleményt adott ki a Toyota, melyben megkérdőjelezte az Euro NCAP módszereinek hatékonyságát. Hangsúlyozza a Toyota, hogy mint minden modelljével, úgy az Urban Cruiserrel is belső tesztek sokaságát teljesítette, ezek eredménye pedig maximális, ötcsillagos eredményt ígért. A Toyota kíváncsi arra, hogy miként lehet két csillagnyi eltérés saját, eddig hiteles eredményeket hozott vizsgálatai és az Euro NCAP töréstesztje között.

Négy csillaggal távozott a tesztről a Chevrolet Spark, a kisautóban a felsőtestet érik a kelleténél nagyobb erőhatások. Minden további modell megkapta a kívánt öt csillagot, a legjobb összesített eredménnyel az Opel Astra zárt (81 pont), második helyen a BMW X1 (80), harmadikon a Chevrolet Cruze és a Mercedes E osztály (79) végzett.