Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Vonzó pestis - Ford Kuga menetpróba

Vágólapra másolva!
A Ford is beszáll a városi terepjárók harcába. A Kugát küldi szorítóba, olyan ellenfelek méltó vetélytársaként, mint a VW Tiguan, a Toyota RAV4 vagy a Land Rover Freelander II. Neve is vonzó, mozgalmas, egyedül a déli népek nem fognak rá ugrani. Ott ugyanis pestist jelent...
Vágólapra másolva!

Fotó: Nagy Tibor [origo]

Nem titkolják, hogy inkább aszfaltra való. Formája is inkább divatos városi autót idéz
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Nem kellett sok modellt a Fordnak a jerezi Kuga-bemutatóra szállítania: a kocsit egyelőre egyféle motorral, egyféle váltóval, igaz, két felszereltségi szinttel lehet megvásárolni. A Kuga - dizájnjában - inkább a sportosságra, a dinamizmusra helyezte a hangsúlyt, a kocka terepjáróformát inkább meghagyta a már nem konszerntestvér Land Rover számára. A forma tetszése vagy nem tetszése egyértelműen a szubjektív kategóriába sorolható, az oldalakon végigfutó élek fény-árnyék vonal, a motorháztető domborítása azonban magáért beszél. A forma történetéhez tartozik még, hogy a Ford - a tervezők állítása és négyszemközti gyónása szerint - nem is akart igazi terepjárót faragni a Kugából. A mini SUV-ok az esetek túlnyomó részében nem hagyják el az aszfaltozott utat, ha mégis, a Haldex-kuplungos összkerékhajtás bőven elegendő a kisebb akadályok leküzdésére.

Fotó: Nagy Tibor [origo]

Földúton, homokon otthonosan mozog, vezetni is élvezetes
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A belső teret is ebben a szellemben alakították ki. Inkább egy személykocsi, mint egy minden terep legyőzésére termett autót láthatunk belülről. A vezető kényelmesen ül, magasról néz le a forgalom többi résztvevőjére. Ugyanakkor arányos a kocsi magassága, nem felmászni, nem leülni, hanem beülni kell bele. Négy felnőttnek kényelmes, hosszában-keresztben elég hely áll rendelkezésre. A hátsó fejtér érdemelhetne kisebb kritikát, de a sportos kinézet ennyi áldozatot megér. Ahogy az lenni szokott, három felnőtt széltében már nehezebben találja fel magát, már ami a vállak elrendezését illeti, de rövidebb távokon azért valószínűleg nem lesz konfliktus köztük. Pakolóhelyek - ahogy ma már illik - mindenütt vannak, még egészen elöl, a szélvédő tövében is. Természetes a szemüvegtartó is, és a tesztautóban megjelenő hibátlan felszereltség. Így akár GPS-t, első-hátsó radart, fűthető szélvédőt, kétzónás automata klímát, sötétített ablakokat, de akár 19 collos felnit is kérhetünk.

Egy mérnök Új-Zélandról

Derek Ward - a Kuga négykerék-meghajtásáért felelős fejlesztőmérnökök egyikének - tájékoztatása szerint a kocsit arra készítették, hogy városban, országúton helytálljon. Kiemelte, ez nem egy igazi 4x4-es, ne is kezeljük úgy! Bár nem tekintették elenyésző részletnek az igazi, zöld tereppel való megbirkózást sem, nem ez volt elsődleges. Derek Ward elmondta még, hogy a 235/55-ös "allweather" gumik, és a 17-19 collos kerekek sem a terepezést szolgálják. Ettől függetlenül a Kuga egy személyautók számára már leküzdhetetlen terepet, meredek, sziklákkal, csúszós-felázott homokkal borított hegyet simán abszolvált, le is, fel is. Csak az osztrák koléégáknak gyűlt meg vele a bajuk, akiknek sikerült bizonyítaniuk Ward állítását. A terepszakasz levezetőjén a fényképezés céljából megálló, szintén osztrák kollégákat próbálták kikerülni, a kitaposott útról letérve. Mintegy félórás munka és egy másik, igazi terepjáró segítségével sikerült is nekik kiszabadulni a sárba süppedt Kugával.

Mindenesetre Derek Ward visszaadta a hitemet az autógyártásba: tartja ugyanis, hogy vannak dolgok, amelyeket meg kell oldani, mert a közútra azok kellenek, a biztonság, a környezetvédelem miatt. Ugyanakkor hiszi, hogyha nincs lelke egy autónak - és márkától függetlenül a mai autók többségének nincs -, akkor siker ide vagy oda, a pénzünkért csak egy darab vasat (vagy inkább műanyagot) kaptunk. És végül, de nem utolsó sorban, bevallotta, hogy a világ legszebb és legjobb hangú kocsijait az olaszok gyártják, és a Porsche Cayman, a maga középmotoros konstrukciójával már-már maga a menettulajdonságok csodája. Kedvenc autója pedig az Aston Martin DB7, angol eleganciájával és szélvészgyors hűvösségével, még akkor is, ha már van DB9, vagy akár DBS. "Mert azt még vezetni kellett."


Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről