A Porsche korábban az amerikai kongresszustól kérte felmentését a szigorú CAFE-törvény alól, ám a törvényhozók nem kivételeztek a németekkel. Most a nagy teljesítményű sportkocsikat és a Cayenne szabadidő-autót gyártó cégnek két lehetősége van a jobb mutatók eléréséhez. Az egyik, hogy gyorsan különböző elektromos-hibrid, esetleg keveset fogyasztó dízelkocsik fejlesztésébe kezd. Bár 2009-ben elméletileg érkezik a hibrid-Cayenne, nagyszámú környezetkímélő autóra a közeljövőben sem lehet számítani tőlük. A másik lehetőség, hogy saját emissziós mutatóit összevonja a Volkswagenéivel, amelyben várhatóan nemsokára többségi tulajdonos lehet. Az ígéretesnek hangzó ötlet azonban a cég saját energiáért és környezetért felelős részlegének vezetője, Herbert Ampferer szerint is igencsak kétséges, mivel a VW-nek így is iparkodnia kell, hogy önállóan képes legyen 2020-ig a 6,7 literes flotta-átlagfogyasztást elérni. Ugyanakkor a VW a közeljövőben az Up! mellett számos kis fogyasztású kocsit szándékozik piacra dobni, ami a Porsche céljainak is használhat.
A közös emissziós mutatók elkönyvelése régi trükk az autóiparban. A Ford a Mazda szén-dioxid-kibocsátási mutatóit sajátjaként jelenti, habár csupán kisebbségi tulajdonos a cégben, míg korábban a Chrysler a Mitsubishivel tette ugyanezt. Nemcsak a Porsche reménykedik egyébként egy hagyományos gyártóval való közösködésben. A Ferrari tervei szerint a Fiat mutatóival fogja "környezetbarátabbá" tenni mutatóit.