Németország Indián keresztül vásárolja az orosz olajat

First Fully LNG-Powered Cruise Ship "Neptun" is anchored on the Sassnitz harbor 2022,Baltic Sea,Berlin,Gas,Germany,Harbor,liquefied natural gas, Horizontal
BERLIN, GERMANY - NOVEMBER 23: First Fully LNG-Powered Cruise Ship "Neptun" is anchored after completing the preparation of LNG's conversion to the gaseous state on the Sassnitz harbor located Baltic Sea in Berlin, Germany on November 23, 2022. Abdulhamid Hosbas / Anadolu Agency (Photo by ABDULHAMID HOSBAS / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
Az európai nemzetek továbbra is keresik azon lehetőségeket, amelyekkel kikerülhetik az orosz energiára vonatkozó szankciókat, amiket az EU Oroszország ukrajnai inváziója miatt vezettek be.
Vágólapra másolva!

Ugrásszerűen megnőtt Németországban az Indiából származó kőolajtermékek behozatala, 2022-ben még csak 40 millió dollárt, 2023-ban viszont már 484 millió dollárt költöttek a keleti kőolajra. Az emelkedés 12 hónap alatt

1110 százalékos növekedést jelent.

A német szövetségi kormány adataiból kiderül – írja a Tagespiegel alapján a Breitbart –, hogy a friss import nagy része fűtőolaj és gáz előállítására használt olaj. A szankciós szabályok ugyan sújtják az Oroszországból származó olaj és gáz közvetlen és közvetett importját, de amint azokat harmadik félnek exportálják, finomítják és "új" termékké alakítják, a szabályok már nem érvényesek.

Így lett India az orosz nyersolaj egyik fő vásárlója, majd értékesítője.

A Tagesschau-ban olvasható egy elemző megjegyzése is, aki szerint az európai embargók nem igazán befolyásolják az orosz olajexportot. Belátható, hogy India orosz olajat vásárol, majd azt kissé módosított formában továbbadja az európai országoknak. Georg Zachmann a lapnak ezt meg is erősítette:

Régóta ismert tény, hogy több nemzet is – például Németország – az európai szankciós szabályok kijátszásán dolgozik.

Amint arról korábban már beszámoltunk, az Európai Unióban megugrott az orosz földgáz behozatala: az uniós szankciók által nem befolyásolt, folyékony formába sűrített és lehűtött LNG gáz behozatala

idén 40 százalékkal nőtt a 2021-es év azonos időszakához képest.

Egy civil szervezet állítása szerint az Egyesült Királyság az indiai és a törökországi finomítókon keresztül orosz kőolajszármazékokat vásárol, és orosz kőolajból készült repülőgép-üzemanyagot importál.

A civil szervezet szóvivője a múlt hónapban így fogalmazott: