Mutatjuk a legkellemetlenebb woke-reklám-melléfogásokat

Bud Light, ital, sör
NEW YORK, NEW YORK - MAY 04: A view of rainbow bottles of Bud Light during the 30th Annual GLAAD Media Awards New York at New York Hilton Midtown on May 04, 2019 in New York City. (Photo by Bryan Bedder/Getty Images for GLAAD)
Vágólapra másolva!
Hatalmas felháborodást váltott ki a sörkedvelők körében a belga AB InBev sörgyártó az Egyesült Államokban forgalmazott Bud Light termékének legújabb reklámja. Értetlenkedve fogadták, hogy egy transznemű nővel reklámozzák a termékeiket. Az eladások egy hét alatt meredek zuhanásnak indultak. Azonban nem ez az első eset, hogy a woke ideológia beférkőzött a reklámokba. Mutatjuk a legkirívóbb eseteket. 
Vágólapra másolva!

Caitlyn Jenner és a Nike woke-szponzoráció

Caitlyn Jenner - aki 2015-ben műtette át magát nővé - „felháborítónak" nevezte a Nike és a népszerű transznemű TikTok-sztár, Dylan Mulvaney együttműködését. A volt olimpikon szerint „lehetünk befogadóak, de nem az emberek tömeges többségének rovására, és lehet némi tisztességünk, miközben befogadóak vagyunk. Ez felháborító.”

A halloweeni Twix

Nagy port kavart az a Twix reklám, amelyben egy hercegnőruhás kisfiú egy új – gót boszorkány – dadust talál magának a küszöbön. Amikor a spotban az egyik nagyobb fiúcska megkérdezi a hercegnőnek öltözött gyermektől: „miért öltözött lánynak", a fiú azt válaszolta, hogy

jól érzi magát így öltözve.

Erre az idősebb srác nemtetszésének ad hangot, mire a dadus varázserővel szélvihart idéz elő és elfújja a nagyobb fiút, így mentve meg pártfogoltját és a napot.

Gillette borotva és a feminizmus

2019-ben a Gillette borotvagyártó cég egy olyan apukát mutatott be tévés reklámjában, aki azt tanította a lányának, hogyan kell borotválkozni.

– mondja Samson Bonkeabantu Brown tini transzaktivista a videóban.

A reklámfilm a cég ikonikus szlogenjével zárul, amelyet az új politikai programja ironikussá tesz:

„Igazi anyák" a Dove reklámban

A hirdetés nyitószövege szerint: Az anyák újraértelmezik, mit jelent »jó anyának« lenni".

A kamera ezután egy férfiból nővé vált transznemű személyre vált, aki egy nő mellett áll. Majd elhangzik egy beszélgetés:

Szerelmes Swarovski

– így hirdette Swarovski Valentin-nap alkalmából a több tízezer forintot érő kristályékszereit.

A Valentin-napi kampányhoz egy reklámvideót is készítettek. A szivárvány színeiben pompázó videó azt próbálja sugallni a nézők felé, hogy

a szerelem ünnepe nem csak a heteroszexuálisoké,

ráadásul nem feltétlenül kell párkapcsolatban élned ahhoz, hogy Swarovski kristályt viselj.

Így a Swarovski mindenki számára, nemtől és szexuális irányultságtól függetlenül, elérhető.

Drag queenek Jack Danielsszel

A népszerű whiskymárka reklámjában a Ru Paul's Drag Race drag queenjei kiemelkedő szerepet kaptak.

– írták a kampányban.

A Jack Daniel's szóvivője a Newsweeknek elmondta, hogy a szeszfőzde "mindenkit szem előtt tartva készíti termékeit, beleértve az LMBTQ+-közösséget is".

Transznemű whisky

A J&B Whisky által készített karácsonyi reklámfilm egy idős spanyol férfit helyez a középpontba, aki titokban lenyúlja a neje rúzsát, majd kisminkeli magát.

- számolt be a Fox9.

A reklám végén a néző megtudja, hogy a nagypapa azért tanult meg bánni a sminkecsettel, hogy a transznemű unokáját ki tudja sminkelni. A reklám végén természetesen mindenki sír és örül.

A J&B Whisky gyártója, a Diageo szerint a reklámfilm azt hivatott megmutatni, hogy "a szeretet, amely összeköti őket, olyan nagy, hogy képes legyőzni bármilyen előítéletet vagy akadályt".

Mikulásposta

A norvég posta is a megszokottól eltérő módon hirdeti a szolgáltatásait. A karácsonyi reklámja azzal verte le a biztosítékot, hogy csók csattant el a filmben szereplő férfi és a Mikulás között. A hirdetéssel az alkotók arra szerették volna emlékeztetni az embereket, hogy az ország ötven éve diszkriminálja a homoszexualitást.

A norvég LMBTQ-szervezet munkatársa akkor így nyilatkozott a reklámról:

A magyarországi Douglas is beszállt az érzékenyítésbe

A „Mutasd meg, hogy úgy szereted, ahogy van!" szlogennel arra hívta fel a figyelmet a drogéria, hogy karácsonykor az LMBTQ-közösség tagjairól se feledkezzünk meg.

– hangzik el a reklámban.

A történet szerint egy édesapa karácsonyi ajándékot vesz a tinédzser fiának. A piros, masnival átkötött doboz azonban nem kisvasutat, s nem is matchboxot rejt, hanem sminkpalettát. A fiú ennek nagyon megörül, majd boldogan az apja nyakába ugrik, így

ez a történet happy enddel zárul.